Perkahwinan belum tentu dapat selesaikan masalah,Kehidupan kian mencabar perlu dilalui.

Ada juga yang berkata dengan Berkahwin dapat selesaikan masalah yg  dialami,
tp bagi aku itu bukan jalan yang terbaik, itu beerti lari dari masalah dgn mencari jalan pintas.
Mendirikan dan Membina Perkahwinan mmg suatu yang mudah Tapi utk Kekalkanya xsemudah
yang kita sangka.
Kadang2 kita rasa kita dah cukup kenal pasangan kita, tp kita silap masa bercinta dan masa berkahwin adalah perkara yg berbeza dan karakter pasangan kita juga lain.
Belum dapat macam2 janji ditaburkan tapi bila dah dapat dibuang macam SAMPAH...
Sekurang-kurangnya ingatlah Pergorbanan yang pernah dilakukan,
Sekurang-kurangnya juga ingatlah saat2 susah dulu,
Bukan menyesal atau mengungkit tapi rasa sedih dn terkilan atas apa yang berlaku.
Dan akan dibuktikan juga tanpa Perkahwinan aku juga boleh hidup lebih bahagia
malah kehidupan akan jadi lebih baik dari sebelum nie.
Tapi aku juga xpernah menolak jika jodoh datang secara tiba-tiba.

Oleh itu,
Untuk mengejar dan merealisasikan Impian bukanlah sesuatu yang mudah,
tp dengan Kesungguhan dan Keyakinan yang kuat Insya Allah,
semuanya akan berjalan dengan baik,
Walaupun pernah jatuh,tapi kini aku yakin yang aku boleh bangun dan
bangkit dari jatuh dan mengejar apa yang selama ni aku tinggalkan.
Jangan Mudah Putus Asa itulah kata2 yang selalu aku ingat dan pegang.

p/s : Tidak ada manusia yang sempurna dalam dunia ni, jadi jangan kita rasa diri kita dah cukup sempurna bila kita berjaya menyakiti orang lain.
       ( Ermmmmm...betul ker ayat aku tu...huhuhuhu...........)