SEDAR XSEDAR DENGAN APA YANG KITA LAKUKAN,.....

dunia ni indah kalau kita tahu gunakan dengan sebaiknya, hidup pun akan jadi indah dan bahgia jika kita tahu hargai orang sekeliling kita. kita kadang-kadang lupa pada realiti kehidupan kita yang sebenar, mudah terbabas dan terjajar ke arah yang tidak ada hala tuju.kita juga mudah lupa pada setiap apa yg pernah kita janjikan ,tahu berjanji tapi cepat untuk memungkiri janji itu juga.

Ada masa kita jadi orang yang Ego, bkn Ego malah Terlalu Ego..kita malu untuk meminta maaf dan mengaku kesalahan kita walhal kita tahu yang kita memang salah tapi xnak dan tetap xnak terima kenyataan.sebaliknya kita tetap pertahankan perasaan Ego kita tu supaya kita xdipandang rendah..susah sangat ker untuk kita nak mengaku kesalahan yg kita dah buat ? susah sgt ker untuk kita memohon maaf pada org yg dah kita sakiti ?
susah ker untuk menerima kenyataan yang kita telah gagal ...??? gagal tapi kita bangun , bangkit dari terjatuh dan cuba merubah keadaan supaya menjadi lebih baik bukannya terus jatuh dan membiarkan diri kita terus terjunam dan dikawal oleh org yg mampu beri kita apa yg kita inginkan..

Mungkin Ya jawapanya bagi orang yang xtahu erti Tanggungjawab, mengharapkan belas kasihan dan perhatian dari orang tanpa berusaha. Dan tidak bagi orang yang tahu erti Tanggungjawab, Pengorbanan, Kesusahan dan Kesakitan. Mendapatkan sesuatu hasil dari usaha kita sendiri itu adalah yang terbaik dan paling bermakna dari kita selalu mengharapkan sesuatu dari org.

Tapi kalau itu yang kita rasa boleh membuatkan hidup kita bahagia teruskanlah tapi hidup macam tu xsampai kemana pun , sampai masa nanti disaat kita kehilangan sesorg yang kita selalu harapkan kita akan jatuh tersungkur dan pada masa tu kita dh xmampu untuk lakukan apa-apa. jangan sekali-kali kita salahkan takdir jika apa2 yang buruk berlaku pada kita, kerna orang yang menyalahkan takdir adalah orang yang tidak percaya pada qada dan qadar ..oleh tu setiap kesenangan akan bermula dengan kesusahan, dan setiap kesakitan tu juga akan berakhir dengan kebahagian. Oleh itu hargai lah insan yang ada disamping kita, hargailah kasih sayang yg diberi berbaiklah selama ianya masih di dunia.

p/s : sedar x sedar, xtau apa yang ditulis, menulis apa yang terfikir dalam kepala ni lalu terus menaip dan menaip tanpa sedar masa berlalu..mungkin ini juga apa yang dirasai oleh diri ini....